Waarom middenconsole van de Toyota Supra door handbak op de schop moest

In de Toyota Supra, die voor het eerst in 1993 werd uitgebracht, is de middenconsole al jaren een veelbesproken onderdeel. Afhankelijk van de uitvoering van het voertuig kunnen er verschillende middenconsoles zitten. Maar waarom moest de middenconsole van de Toyota Supra door een handgeschakelde versie op de schop? In dit artikel leg ik je uit waarom.
Waarom middenconsole van de Toyota Supra door handbak op de schop moest

1. Introductie Toyota Supra

De Toyota Supra is een populair Japans sportwagenmodel dat er al meer dan 35 jaar is. Het model is gereviseerd in 2019 en heeft nu een compleet nieuw design en een flink geüpgradede prestatievermogen. Hier volgen een paar feiten en kenmerken van de Toyota Supra:

  • 3.0-ltr turbo engine, 338 PK
  • 8-trapsautomaattransmissie
  • Adaptieve sportbesturing met achterwielaandrijving

Technologie
De Toyota Supra beschikt ook over een aantal nieuwe technologische voorzieningen, wat het een ideaal sportwagentje maakt om op de racebaan of het circuit te rijden. Met het nieuwe Touch 2 multimedia-informatiessysteem en het volledig digitaal cluster in de cockpit kom je nog sneller van A naar B.

Interieur & Exterieur Design
De Toyota Supra heeft ook flink wat verbeteringen meegekregen op het gebied van design. Het interieur is volledig herzien en heeft nu een bijzonder moderne uitstraling met een Aeroblade-voorbumper van carbonfiber en achterspoiler en zijskirts in aluminium. Ook heeft de Toyota Supra achter LED-verlichting gekregen en 18 inch lichtmetalen velgen.

2. Technische uitleg van de middenconsole

De middenconsole is een van de meest prominente onderdelen van elk voertuig. Het beschermt verschillende componenten zoals kabels, knoppen en andere kleine onderdelen. Omdat het een belangrijk onderdeel is, is het belangrijk om de te begrijpen.

Materiaal Gebruik
De meeste middenconsoles van vandaag zijn gemaakt van hoogwaardige kunststof. Dit materiaal is slagvast, corrosiebestendig en uiterst duurzaam. Kunststof heeft ook een lange levensduur en kan worden gebruikt in combinatie met een combinatie van andere materialen zoals gietijzer, roestvrij staal, aluminium, glas en vezels.

Montage
De middenconsole wordt meestal gemonteerd met behulp van schroeven en koppelstukken. Deze koppelstukken worden gebruikt om de verschillende onderdelen in elkaar te zetten. Dit is een goede manier om de verschillende delen van de middenconsole zo sterk mogelijk aan elkaar te verbinden. Het is ook mogelijk om andere montagetechnieken zoals kleefmiddelen te gebruiken, maar schroeven zijn de meest betrouwbare en duurzame optie.

Onderhoud
Om de sterkte van de middenconsole te behouden, is het belangrijk om goed onderhoud te plegen. Alle onderdelen moeten regelmatig worden gecontroleerd op slijtage en eventuele defects. Ook is het belangrijk om alle schroeven en koppelstukken goed vast te zetten. Hieronder staan een aantal dingen die regelmatig moeten worden gecontroleerd:

  • Verbindingen
  • Kabels
  • Schroeven en koppelstukken
  • Draadloze verbindingen

Het vervangen van versleten onderdelen is een goede manier om problemen met de middenconsole te voorkomen. De handleiding van de middenconsole moet regelmatig worden geraadpleegd om verse onderdelen te identificeren en de juiste manier van installatie te begrijpen.

3. Waarom moest de middenconsole van de Toyota Supra op de schop?

De middenconsole van de Toyota Supra moest op de schop omdat het design als erg log en oubollig werd gezien. Het was één van de zwakste punten van het interieur.

Waarom was het design log?
De meeste bezitters van de Supra hadden een lagere klasse console verwacht, die de kwaliteit en het materiaal misten. Het dashboard en de middenconsole waren gemaakt van een mat en oud exemplaar van kunststof en de knoppen waren van de tweede graad. Het gebrek aan luxe materialen zoals aluminium, ijzer, staal of leer maakte het tot een ouderwetse en asociaal ogende middenconsole.

Hoe is de situatie verbeterd?
Er zijn een aantal verbeterpunten toegepast om het interieur van de carrosserie te verbeteren. Er is bijvoorbeeld meer aandacht besteed aan luxe, met een middenconsole gemaakt van aluminium of carbon. De knoppen voelen ook steviger aan en er zijn een paar extra functies toegevoegd zoals een kabelslot, een handsfree set en een verlichte middenconsole. Bovendien zijn er meer kleurcombinaties beschikbaar om het interieur aantrekkelijker te maken.

Welke voordelen biedt de verbeterde middenconsole?
De verbeterde middenconsole heeft een aantal voordelen:

  • Het voegt een modern en professioneel uiterlijk toe aan de auto.
  • Het creëert een luxueuze look die passend is bij het interieur.
  • Het biedt meer functionaliteit voor de bezitters om uit te kiezen.
  • Het is herontworpen op een manier die de bestuurder helpt om de interne functies gemakkelijker en intuitiever te gebruiken.

4. Welk ontwerp kiest Toyota voor de middenconsole nu?

Toyota heeft vorige maand de ontwerpkeuze voor de middenconsole bekendgemaakt. Het Japanse autoconcern heeft gekozen voor een ontwerp dat gericht is op het verbeteren van de gebruikerservaring in het voertuig. De vierkante middenconsole is gemaakt van een wit geverfde kunststof en voorzien van kleine details om het ontwerp op te fleuren.

Functies van de middenconsole:
De middenconsole bevat een verscheidenheid aan functies:

  • Verlenen van toegang tot audio- en navigatiesystemen
  • Aansturing van het ventilatiesysteem
  • Cupholders, die ideaal zijn voor het opbergen van kleine voorwerpen
  • Aanraakscherm voor gemakkelijk navigeren en instellen

De console biedt een uitgebreide gebruikerservaring voor passagiers. Bovendien biedt het een inspirerende omgeving voor iedereen om hun rit te personaliseren. Het ontwerp past ook in de moderne stijl van Toyota. Het draagt bij aan het rollende ontwerp van de auto waarmee Toyota de designrichtlijnen kan toepassen die de autofabrikant afgelopen decennia heeft geïmplementeerd.

5. Conclusie over de middenconsole van de Toyota Supra

Ontwerp en Comfort

De middenconsole van de Toyota Supra is ontworpen met veel aandacht voor detail. Het dashboard is duidelijk georganiseerd en de knoppen zijn gemakkelijk te bedienen. Net als bij veel moderne auto’s, is de middenconsole erg gebruiksvriendelijk. Ook het comfort is perfect geregeld. Omdat de console verstelbaar is, is het mogelijk om een comfortabele zitpositie te creëren.

Bouwkwaliteit en functionaliteiten

De Toyota Supra heeft een hele hoge bouwkwaliteit waarvoor we met name de middenconsole kunnen bedanken aangezien deze gemaakt is van kwalitatief hoogwaardig materiaal. De console heeft een aantal nuttige extra functies, zoals actieve toegangscontrole, automatische poten en geïntegreerde bluetooth- en USB-poorten.

Prijs/Prestatieverhouding

De middenconsole van de Toyota Supra heeft een redelijk aantrekkelijke prijs voor de kwaliteit en functionaliteit die het biedt. Over het algemeen biedt de console een goede prijs-kwaliteitverhouding. Als we kijken naar de prestaties, dan kunnen we concluderen dat de middenconsole van de Toyota Supra goede prestaties levert met een aangename bediening.

Het is een draagbaar systeem dat is ontworpen om de bestuurder te helpen om veilig en met plezier te rijden.

De aanpassing aan de middenconsole van de Toyota Supra heeft de handbaken aangepast aan de veranderende technologie. Hoewel het voor sommigen moeilijk was om de veranderingen te accepteren, hebben de Supra-rijders de voordelen kunnen waarderen en hun ervaringen met het nieuwe stuurmodel kunnen erkennen. Doordat de nieuwe middenconsole de toegenomen bekwaamheid van de Toyota Supra naar een hoger niveau heeft gebracht, werd de auto een nog meer superieure prestatie-auto voor personen van overal.

Rate this post

Door admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *